15 Aralık 2023 Cuma

SÖZEL ÇOCUK, GÜZEL YAPIT

 


Yazmayı hiç sevmeyen bir çocuk düşünün ama bu çocuk yazmak dışında her şeyi araştırmayı seven, meraklı, sorgulayan, çok okuyan ve çok güzel konuşan bir çocuk…

Yazınımızın değerli kalemlerinden Hidayet Karakuş’un Bilgi Yayınevi’nden yayımlanan son romanı “Sözel Çocuk”un ana karakteri Mert’ten söz ediyorum. Çok akıllı, hazırcevap ve araştırmaları sayesinde edindiği ilginç bilgilerle çevresindekileri şaşkınlığa düşüren özgün bir karakter yaratmış Karakuş.

Mert ablası ve anne babasıyla çok güzel ve mutlu bir ailede yaşamaktadır. Derslerinde çok başarılı, elinden kitap düşürmeyen, araştırmaya çok meraklı Mert’in kalemle arası hiç iyi değildir. Öyle ki öğretmeni bile onun defter getirmemesine ve yazmamasına izin verecek duruma gelmiştir çünkü zamanla bu beceriyi de edineceğine inanmaktadır. Bir gün Mert evlerinin önünden geçen, on on iki yaşlarında bir atık toplayıcıyla tanışır. Çocuğun ailesini depremde yitirdiğini öğrenince bu duruma çok üzülür ve Musti adlı çocuğa yardım etmek için ailesinden ve öğretmeninden destek ister.

Farklı yaşamları, bu yaşamlardaki benzer ve farklı sıkıntıları toplumsal sorumluluk ekseninde çok başarılı bir biçimde ele alan yazar okuru eğlendirirken düşündürmeye de yönlendiriyor. Karakuş’un okuduğum tüm yapıtlarındaki duyarlılığı ve farkındalığı bu yapıtında da çok net görüyoruz. Dili yine tertemiz bir Türkçe, yabancı sözcüklerdense Türkçe karşılıklarını kullanması benim gibi bir Türkçe sevdalısı ve öğretmeni için zaten başlı başına hayran olunacak bir tutum. Benim söylememe gereksinimi olmasa da ben yine söylemeden edemeyeceğim. Karakuş’un yetişkin, çocuk ayrımı yapmadan tüm yapıtları okunmayı hak eden, titizlikle kurgulanmış yapıtlar. Haydi, kendinize bugün bir güzellik yapın, Karakuş okumaya başlayın.

Sözel Çocuk”, Hidayet Karakuş, roman, Bilgi Yayınevi, Ankara, 2022.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder